Total Pageviews

Thursday, 2 April 2015

KISAH PENGHINAAN KPD GOLONGAN JANDA

SURAT PEMBACA

KISAH PENGHINAAN KPD GOLONGAN JANDA

Sebelum saya menjanda memang saya selalu dengar yang melabel janda ni sebagai gatal dan miang seolah-olah penceraian mereka semua berpunca dari perempuan. Ada pulak ayat-ayat bodoh yang berkata kalau janda ni baik mustahil kena cerai oleh laki.

Selepas saya jadi janda baru la saya tahu perasaan mereka. Dak laki takde memang lah kesepiaan. Ramai juga lelaki yang cuba mengambil kesempatan dalam kesempitan. Bukan nak tolong pun. Yang perempuan sibuk nak cerca kaum janda konon janda ni nak kebas laki/tunang/bf diorang walhal si lelaki yang gatal kemaruk nak merasa puki janda dengan alasan janda ni ada pengalaman seks.

Kalau admin perhatikan kat barat memang ramai individu dan organisasi yang sedia membantu golongan janda dan ibu tunggal dari segi kewangan, makanan, tempat tinggal dan lain-lain.

Kat alam melayu ni memang ada yang tolong tetapi lebih ramai yang tolong belai atau tolong hina. Tak pun tolong lihat saja

No comments:

Post a Comment