Total Pageviews

Wednesday 27 May 2015

KOD ISTIMEWA SESAMA MELAYU

Engkau perasan tak,Melayu kalau handle kursus atau forum atau apa apa seminar,yang audience dia Melayu dan kafir,dia akan bagi dua set "SALAM" . Satu "Assalamualaikum" dan satu lagi "Selamat Pagi/Petang atau Salam Sejahtera". Nampak tak otak Melayu ni sewel lagi menyewelkan?

Aku perati je macamana Melayu jadi bodoh.Tak lain tak bukan sebab Ustaz Melayu suka Melayu jadi bodoh.Di doktrinkan bahawa salam kepada Melayu mestilah "Assalamualaikum"(salam sejahtera) . Iaitu mendoakan kesejahteraan kepada sesama Melayu Islam.OOO...sama Islam je engkau nak sejahtera??Orang kafir biar mampus tak sejahtera?

Ada jugak Melayu bagi "Salam Sejahtera" kepada kafir slps bagi "Assalamualaikum" kepada Melayu.Hahaha...benda yang sama diulang-ulang 2 kali.Bongok betul Melayu ni.Seolah olah perkataan Arab tu "kod istimewa" untuk Melayu Islam.Orang kafir bagi perkataan Melayu je yang takde nilai.

Engkau nampak tak mcmana set otak Melayu dimanipulasi oleh doktrin "Islam untuk Melayu" ?Bagi Melayu,salam untuk Melayu iaitu "Assalamualaikum" tu ada nilai suci "hanya untuk Melayu dan Islam" . So,salam tu diucapkan dengan roh suci bahawa ianya hanya utk kita sesama Melayu Islam.Ini jugak bermakna salam sebegitu dilarang kepada kafir(yang tidak layak) di doakan kerana "MEREKA KAFIR" . Macam ni ke sikap Melayu? Doa pun nak ber kasta-kasta "hollier than thou" jugak ke?Yang kelakarnya,sesama Melayu engkau kononnya bersalam sejahtera,tetapi sesama Melayu lah yang engkau banyak dengki dan menjahanamkan sesama sendiri.Sejahtera kepala bana!

Ada ustaz Melayu pernah ajar aku untuk jawap salam kafir(yang bagi aku "assalamualaikum") dengan jawapan yang terselindung perkataan laknat . Masa tu aku kecik lagi dan masih poyo.Dan aku percaya bulat bulat...Kalau sekarang dia ajar aku mcm tu,dia tu yang aku laknatkan!

1 comment: