Total Pageviews

Tuesday 14 April 2015

Melayu Cari Pasangan

Melayu Poyo Cari Pasangan.

Dalam satu fasa hidup Melayu poyo, dia akan mula merasakan dia harus cari pasangan. Kemudian dia fikir, tak kan lah dia nak kahwin dengan minah yang selalu dia belanja burger dan bawak round naik motor tu? Apa kata orang nanti?
Musim mengawan memang selalu datang, tapi kali ni Melayu ni rasa dia perlu ada seorang teman yang dia boleh nyanyi lagu Spring, Scoin atau Scam bila dia memikirkan pasal teman tu. Maka Melayu ni yang ketinggalan serba serbi mula lah menggunakan Facebook dengan lebih berhemah. Langkah pertama dia ubah profil picture dia ke gambar logo IS. Dia tak kenal IS, tapi dia tengok budak-budak alim semua tengah guna logo ni. Sambil membetulkan bangle di tangan dan merapikan ekor rambut, Melayu ni berusaha mencari posting-posting murni di Facebook untuk share. 1 hari dia dapatlah dalam 1 like. Maksimum 5 like. Kalau dapat 5 like dia mula bahagia dan masa depan dia mula cerah. Dia kejar segala awek bertudung di Fesbuk dengan serangan "hi, nak kenal boleh?" bertalu-talu. Macam main bowling, campak bola dan tengok pin mana yang jatuh. Lepas setahun dua ada lah yang jawab "ye nak apa?" balik. Maka Melayu tu pun terus fikir "pergh dia suka kat aku".

Tu belum masuk cerita dia join MLM untuk membaiki taraf hidup lagi. Ye lah, nak mengubah masa depan kan? Kau apa tau, kau Melayu petani. Kau ingat bertani tu boleh kaya?

No comments:

Post a Comment